Fotografia reklamowa i produktowa to dwa różne rodzaje fotografii, choć są często ze sobą powiązane i wykorzystywane w ramach jednej kampanii promocyjnej.
Fotografia produktowa polega na przedstawieniu produktu w sposób klarowny i przejrzysty, często na jednolitym tle (tzw. packshot). Celem zdjęcia produktowego jest wyeksponowanie przedmiotu w jak najlepszym świetle. Fotografie produktowe są wykorzystywane jako zdjęcie główne w sklepach internetowych, na stronach internetowych, porównywarkach cen.
Fotografia reklamowa ma za zadanie nakłonić do zakupu produktu poprzez zbudowanie pozytywnego wizerunku marki lub wywołanie określonych emocji czy skojarzeń. Do fotografii produktowej często wykorzystuje się ludzi, inne przedmioty, przekazuje się historię, która ma za zadanie przekazanie określonego przekazu.
W ramach kampanii reklamowych najczęściej korzysta się z obu rodzajów omawianej fotografii. Zdjęcie produktowe może służyć do przedstawienia detali produktu i jego ogólnego wyglądu, a zdjęcie reklamowe ma za zadanie wzbudzenie zainteresowania, emocji u odbiorcy.
Przykładowo zdjęcie reklamowe szminki nie musi przedstawiać samego produktu, a np. jego zastosowanie – może to być np. kobieta szykująca się na wieczorne przyjęcie, która właśnie maluje usta.
Warto zwrócić uwagę na to, aby zdjęcia użyte na stronach internetowych, były jak najlepszej jakości – gdyż mają one olbrzymi wpływ na decyzję w procesie zakupowym.
Jeśli podobają Ci się zdjęcia wykonane przez 1Vision i potrzebujesz takich na swój sklep internetowy lub stronę www – skontaktuj się z nami.