Każdego dnia Internauci kierują miliony zapytań do wyszukiwarek. To olbrzymia ilość danych, które mogą być wykorzystane przy planowaniu strategii marketingowych przedsiębiorstw. Jedna z najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych w Polsce i na świecie, czyli Google dzieli się z nami tymi informacjami udostępniając narzędzie Google Trends.

Google Trends

Google Trends udostępnia informacje o tendencjach odnośnie zapytań do wyszukiwarki Google. Narzędzie to pozwala sprawdzać co obecnie, ale również na przestrzeni kilku ostatnich lat interesowało internautów. Warto jednak nadmienić, że Google Trends nie prezentuje konkretnej wartości, a jedynie popularność danego zapytania w czasie, gdzie liczba 100 wskazuje moment kiedy fraza była najpopularniejsza. Wartość popularności na wykresach jest prezentowana liniowo.

Dodatkowo opisywane narzędzie pozwala na porównanie kilku różnych zapytań ze sobą. Google Trends dostarcza jeszcze kilku innych informacji, które polecam zweryfikować samodzielnie. Narzędzie udostępnione przez firmę z Mountain View jest darmowe, proste i intuicyjne.

Google Trends - darmowe narzędzie Google do sprawdzania popularności fraz
Google Trends - darmowe narzędzie Google do sprawdzania popularności fraz
Google Trends - darmowe narzędzie Google do sprawdzania popularności fraz

Jak wykorzystać Google Trends?

Google Trends może być wykorzystane min. do:

  • sprawdzania sezonowości usług i produktów dzięki czemu z wyprzedzeniem można planować działania reklamowe,
  • planowania artykułów na blogi firmowe,
  • szukania popularnego asortymentu.

Przydatne linki

Jeśli masz pytania odnośnie Google Trends zapraszam do kontaktu.
1Vision pomaga firmom w docieraniu do klientów i prezentacji oferty w internecie. Więcej znajdziesz tutaj.